What's NEW!


■学会発表
* Yoko Sugitani (2017), 'Self-based and Public-based Evaluations in Global Brand Building: A Comparison between Independent and Interdependent Cultures' at the Global Fashion Management Conference, Vienna, Austria, July 6-8, 2017.

* Riccardo Rialti, Lamberto Zollo, Cristiano Ciappei, Yoko Sugitani (2017), 'Social media based luxury marketing: Are activities on social media capable to transmit luxury brand heritage and exclusivity to customers' at the Global Fashion Management Conference, Vienna, Austria, July 6-8, 2017.

* Yoko Sugitani & Taku Togawa (2017), 'Psychological Distance and Gender of Endorsers in Advertising: Moderating Effect of Self-relevance.' at the 15th European Congress of Psychology, Amsterdam, the Netherlands, July 11-14, 2017.

* Yoko Sugitani (2017), 'The Impact of Brand Attachment and Social-oriented Evaluation on Brand Attitude Formation: A Cross-cultural Comparison of the United States and Japan' at SCP-JACS Collaborative Conference, Tokyo, Japan, May 18-19, 2017.

■研究活動
 *2017年2月15日 研究セミナー
場所:Ca'Foscari University (ヴェネツィア, イタリア)
タイトル:Sugitani, Y. (2016) The Role of Self-based and Public-based Evaluations on Forming Strong Brand Attitudes. 詳細情報
 *DNP「生活者潮流」にて記事を執筆しました。「進化する消費者行動とマーケティング<第1回>
 *杉谷陽子 2016「ブランド態度における自己ベース評価と他者ベース評価:ラグジュアリーブランドとノンラグジュアリーブランドの比較」マーケティングジャーナル,36(1), 42-56.
 ※「ヤングスカラー賞」(2016年度・日本マーケティング学会)受賞論文
 *杉谷陽子 2016 「悪い口コミに負けないブランドをどう作るか?:消費者の感情および商品の使用経験の役割について」消費者行動研究, 22, 1-26.
 ※消費者行動研究学会「研究奨励賞(青木幸弘賞)」(2016年度)受賞論文

■社会貢献活動
 *国土交通省「ITを活用した重要事項説明等のあり方に係る検討会」委員
 *東京都消防庁「火災予防審議会」委員

menu



■研究室連絡先
上智大学経済学部
〒102-8554
東京都千代田区紀尾井町7−1

Sophia University
Faculty of Economics

7-1, Kioi-cho, Chiyoda-ku, Tokyo, Japan 102-8554

telephone:
03-3238-3206

e-mail: